Internetoefeningen / Spyware

Wat is spyware? Wat is Hitman Pro?

Spyware is een aparte vorm van software. Net als virussen is het ongewenst.

Meestal loopt uw PC het ongemerkt op bij het surfen of als u programma’s installeert waarin ook reclame wordt getoond.
Dan wordt bijgehouden welke plaatjes u aanklikt, dus wat u interessant vindt, en dat is voor hun het signaal welke reclame voortaan speciaal op uw PC vertoond moet worden.
Nu is deze reclame nog relatief onschuldig. Vervelender wordt het als die reclame ongevraagd als pop-up venster, u het kijken naar de echte webpagina belemmert.

En nog vervelender wordt het als Spyware, ongezien registreert wat er op het toetsenbord wordt ingetikt en dat doorbrieft aan een verzamelaar van wachtwoorden en emailadressen, ergens op het internet.
Als er teveel van dit soort ongeziene activiteiten op uw PC zijn verzameld, begint hij steeds t r a g e r t e w e r k e n.

Uw PC loopt het dus op, bij het surfen en bij het installeren van programma’s waarin reclame zit.

Verwijderen van Spyware kan met verschillende gratis programma’s zoals Spybot, Spysweeper, Adaware, enz… Een combinatie van al deze programma’s is nog vollediger, maar natuurlijk veel werk om apart te installeren en in te stellen.

Spyware en virussen weten vaak binnen enkele dagen een computer volledig in hun bezit te nemen; de meeste computergebruikers hebben dan ook meerdere antispywareprogramma’s geïnstalleerd.

Hitman Pro maakt dit overbodig, want het installeert automatisch de verschillende anti-spywareprogramma’s. Deze gratis software is geheel geïntegreerd in een installatiebestand, samen met de nieuwste updates, zodat een besmette machine standalone kan worden schoongemaakt. Hitman Pro downloadt automatisch de nieuwste updates en zorgt tevens voor de juiste instellingen.

Hitman Pro downloaden doe je op www.hitmanpro.nl. Na installatie start je Hitman Pro en laat je het programma lopen. Bij het eerste gebruik moet je nog éénmaal aanklikken dat je akkoord bent dat Hitman Pro de beste configuratie kiest (“Ja op alles”). Verder gebeurt alles automatisch. Scannen duurt wel een tijdje, afhankelijk van je processor en de grote van je harde schijf.

Laat wekelijks je PC cleanen door Hitman Pro. Na gebruik geeft het programma je een rapport met de opruimresultaten.